Seo copywriting vs seo content writing

31 ianuarie 2012
Comentarii: 0
31 ianuarie 2012, Comentarii: 0

Observ din ce in ce mai multe cereri / oferte de servicii web seo content writing si seo copywriting, iar acestea sunt postate cel mai des pe forumuri, site-uri de anunturi, si rareori blog-uri personale. In acest articol intitulat “seo content writing vs seo copywriting” nu vreau neaparat sa ofer sfaturi despre cum se face seo content writing sau seo copywriting, pentru ca in mare parte calitatea serviciilor este influentata de experienta, si nu tehnici sau “secrete ascunse”. Este adevarat, sunt anumite lucruri de baza pe care trebuie sa le cunoasca orice seo writer sau seo copywriter, insa acestea nu sunt un arbitru decisiv pe cat consider eu experienta.

Intr-o alta ordine de idei, in acest articol voi face cateva comparatii intre serviciile unui web seo writer si seo copywriter, si de ce nu, cateva lucruri la care ar trebui sa se gandeasca un simplu blogger sau seo writer daca isi doreste sa avanseze spre copywriting.

Foarte multa lume confunda job-ul unui seo content writer cu al unui seo copywriter, si tocmai din acest motiv am sa prezint cateva diferente pe care cel putin eu le-am aplicat si in care cred cu adevarat.

Ce face un seo content writer ?

In primul rand, orice web seo content writer are datoria de a scrie articole originale intr-un mod in care si Google sa inteleaga despre ce este vorba, acest lucru fiind posibil datorita unui titlu potrivit si densitate keyword. Am aplicat link pe termenii “densitate keyword” pentru ca dincolo de link puteti accesa un alt articol in care mi-am exprimat parerea despre cat este de importanta repetarea unor cuvinte cheie si stabilirea unei densitati de minim 1% pentru principalele keywords (cuvinte cheie). Serviciile unui web seo content writer se adreseaza in principal bloggerilor si proprietarilor de site-uri care se bucura de multi vizitatori, isi monetizeaza domeniul, si au nevoie mereu de fresh content pentru a se mentine sus in cautarile Google (SERP).

Ce-i trebuie unui seo content writer pentru a-si face bine job-ul ?

Pe langa experienta – ingredientul principal in acest job, orice seo content writer va avea mare nevoie si de o puternica sursa de informare, iar aici internetul elimina orice problema de acest gen. Daca un seo content writer este angajat sa redacteze articole pe nisa medicina naturista (exemplu), cu putina vointa si ambitie poate face o treaba mult mai buna decat cineva care lucreaza de ani buni in domeniu.

Job-ul unui web seo content writer este usor doar daca acesta are ambitie, isi doreste sa faca o “treaba nemteasca” ca la carte, si nu este prea lacom dupa bani incat sa-si uite adevarata datorie pe care o are fata de cel care i-a incredintat blog-ul / site-ul.

Ce face un Seo Copywriter ?

La un Seo Copywriter treaba este ceva mai complicata si am sa explic in cele ce urmeaza de ce, si ce are acesta de facut.
Asemenea unui seo content writer, un seo copywriter va scrie articole cat mai transparente pentru Google in incercarea de a pozitiona cat mai sus site-ul pentru care lucreaza, insa pe langa asta, acesta are un target bine definit precum prezentarea unor produse sau servicii intr-o lumina cat mai pozitiva care sa aduca rezultate (firmei) iar acest lucru poate fi posibil daca seo copywriter-ul are cateva deprinderi despre legile persuasiunii si modul cum functioneaza psihicul uman. Sa nu intelegeti gresit, un Seo Copywriter nu este psiholog sau psihiatru, acesta trebuie sa stie cateva modalitati prin care poate prezenta o situatie, obiect, eveniment, intr-o lumina buna in vederea unei promovari.

Ce-i trebuie unui seo copywriter pentru a-si face bine job-ul ?

Nu vreau sa transform articolul intr-un curs seo copywriting, insa orice seo copywriter profesionist cunoaste termeni precum legea contrastului, legea reciprocitatii, legea asocierii, termeni pe care recomand fiecarui blogger & seo writer sa-i studieze pentru ca va poate ajuta enorm chiar si in viata personala evitand sa fiti manipulati.

Pe langa cateva deprinderi din legile persuasiunii si experienta care este vitala, un seo copywriter are nevoie cel mai mult sa cunoasca activitatea firmei care o promoveaza! Fara informatii despre ce face firma, cum se face, unde se face, cati lucreaza, cine lucreaza, si raspunsurile la orice forma de intrebari legate de firma si activitatea acesteia, nu va avea ce anume sa aduca la lumina, fiind efectiv blocat, mai ales in unele domenii despre care nu prea se gasesc informatii pe internet. Va spun asta pentru ca recent am fost supus unui proiect destul de complicat, iar din cauza ca sefii (firma) pentru care lucram nu aveau timp sa-mi raspunda la intrebari a trebuit sa ma descurc singur cu informatii luate de pe internet, aceste informatii fiind si asa putine, imaginati-va ca proiectul seo copywriting nu a iesit chiar cum speram, chiar daca am primit un feedback pozitiv din partea clientului!

Exista multe diferente intre job-ul unui seo writer & seo copywriter, si voi veni cu mai multe informatii in alte articole sau in sectiunea comentarii de mai jos unde esti asteptat sa comentezi chiar acum!

Orice parere sau completare de-a ta poate avea efecte pozitive pentru ceilalti seo writeri care ne citesc!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *