In Social Media trebuie sa oferi

31 ianuarie 2012
Comentarii: 0
31 ianuarie 2012, Comentarii: 0

Iluzia cum ca numarul de fani / followeri / prieteni conteaza ii determina pe multi sa se concentreze doar asupra acestui aspect si vreau ca in acest articol sa pun mai mult accent asupra a ce se ofera in social media – sa ne concentram mai mult asupra a ce oferim noi! Dar mai intai trebuie precizat:

Numarul de fani sau prieteni nu conteaza!

Probabil am sa dezvolt aceasta afirmatie intr-un alt articol, insa acum, cu toata dorinta, vreau sa atrag atentia asupra celor 80-90% din webmasteri interesati de cantitate, ca nu conteaza numarul, ci calitatea! Pe internet, foarte multi manageri de afaceri online se concentreaza asupra numarului de prieteni / fani (nici nu mai conteaza cum le spunem) – lucru total gresit!

Ce conteaza cu adevarat si ce le oferi fanilor?

Nu am experienta in social media management, nu am initiat vreo campanie, insa este cat se poate de logic ce asteapta oamenii si este usor sa-ti dai seama pentru ce exista cu adevarat social media – pentru comunicare. Insa nu este suficient, nu vorbim doar de comunicare, vorbim de o comunicare diferita fata de cea pe email sau pe alte platforme – vorbim de o comunicare in grup, care vine cu avantaje si dezavantaje; un avantaj este potentialul viral pe care il are social media, ca tool, iar un dezavantaj poate fi libertatea de exprimare – a celor nemultumiti!

O companie de copywriting, spre exemplu, cu cateva sute de fani, copywriteri sau clienti (in esenta vorbim de oameni interesati, de o calitate, si nu de cantitate) trebuie sa ofere informatii relevante. Pornind de la aceasta idee, iata cateva elemente pe care, cred eu, trebuie sa le aiba in vedere atunci cand se promoveaza in social media.

1. Generarea de continut – Ei bine, nu este suficient sa pui link spre tine asteptand sa faci cat mai multe vizualizari de pagina. Continutul pe care il generezi, cu link sau fara, trebuie sa instige fanii la cat mai multe activitati – de la comentarii pe subiect, pana la redistribuiri! Comentariile si redistribuirile nu se castiga cu rugaminti, ci cu un continut adecvat, care sa-i intereseze pe acestia si care sa-i determine sa se implice. Ofera noutati din industria in care activezi, indiferent ca nu pui link spre tine si intri pe o tema tratata de altcineva. Odata postat un material, ai grija sa te implici in comentarii – cum altfel, decat prin continut de calitate!

Ideea este ca tu, ca manager social media, ai o mare responsabilitate – esti in centrul atentiei si trebuie sa ai grija ca fanii tai sa fie la zi cu informatiile importante din domeniul respectiv si mai mult decat atat, sa-i instruiesti pe cei care intampina probleme in a intelege anumite concepte / idei.

2. Fii prieten cu fanii tai – In social media intri in legatura cu mase de oameni, care se influenteaza intre ei mai mult decat iti imaginezi, asa ca fii prietenos cu acestia. Parerea mea este ca un limbaj prea formal, protocolar, nu va ajuta prea mult! Succesul in social media este asigurat de comunicare si un leadership bine conturat. In esenta, trebuie sa asculti, sa intelegi, mai mult decat transmiti – este principala regula!

Tu ce oferi in social media?

Am scris doua elemente pe care le consider importante, insa putem avea o adevarata discutie, una constructiva, cu ajutorul tau, mai jos, la comentarii. Te astept si pe tine cu pareri!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *