Importanta social media pentru branduri si consumatori

31 ianuarie 2012
Comentarii: 0
31 ianuarie 2012, Comentarii: 0

Mentiune: articolul de mai jos reprezinta tema la teoria comunicarii din cadrul specializarii comunicare si relatii publice. Cerinta: dezvoltarea unui subiect de presa, blog, revista etc. Am preferat sa prezint un subiect de blog, iar in randul bloggerilor, potrivit pentru aceasta tema, l-am apreciat pe domnul Alexandru Negrea.

Articolul de referinta se intituleaza “De ce trebuie să fie prezente companiile/brandurile în Social Media”, este scris de domnul Alexandru Negrea, social media manager la BCR, si a fost publicat pe blogul sau, alexandrunegrea.ro, la data de 13 August 2011.

Fiind foarte activ in domeniu, domnul Alexandru Negrea doreste sa evidentieze in articolul sau de ce social media este un teren care trebuie exploatat de companii, si mai mult de atat, cum pot profita consumatorii din urma acestor instrumente de comunicare – facebook, twitter etc.

La intrebarea “de ce companiile au nevoie de social media”, domnul Alexandru Negrea vine cu un argument cat se poate de pertinent: cea mai des intalnita problema la o companie este relatia cu consumatorul – mai ales la nivel macro! Pornind de la aceasta problema, care este una capitala, social media, ca instrument de comunicare, se dovedeste a fi cea mai buna formula. Dupa ce compania depisteaza cererea de produse sau servicii si ajunge sa activeze oficial in mediul online, va avea nevoie de comunicarea bidirectionala oferita de social media, in vederea imbunatatirii relatiei cu consumatorii – pentru ca social media permite socializarea de tip “Business to Business to Consumer & Business to Consumer to Consumer” – proces care rezulta un castig pentru ambele tabere: companiile depisteaza nevoile consumatorilor, iar consumatorii primesc atentia si sprijinul de care au nevoie.

Un alt avantaj, in opinia domnului Alexandru Negrea, privind social media, il reprezinta eventualul castig de noi clienti – pentru ca actualii clienti cu care interactioneaza brandul creeaza fenomenul numit “Business to Consumer to Consumer” – pe scurt, castigarea de noi clienti prin intermediul celor satisfacuti.

Social media, pe langa transparenta si potential de dezvoltare, ofera analize care pot fi aur curat pentru companii – datorita diferitelor instrumente de evaluare a produselor promovate. Spre exemplu, domnul Alexandru Negrea ne spune ca pe Facebook nu este nevoie sa studiezi nici macar feedbackurile oferite, pentru ca poti urmari statisticile care releva interesul manifestat de audienta. Este de mentionat ca interesul se calculeaza in functie de activitatile pe care le intreprinde audienta: like, share, vizualizari etc.

Domnul Alexandru Negrea a venit cu argumente suficient de convingatoare incat sa-si atinga targetul: atragerea de noi investitori in social media. Parerea mea este ca pe langa toate cele spuse, ar fi putut sa mentioneze si cateva probleme cu care se confrunta unele companii – sa puna accent pe greselile pe care le fac unii venind cu solutii, pentru a elimina ideea ca social media poate avea alte efecte decat cele pozitive – pentru ca nu toata lumea este deschisa la noutati!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *