Impactul Google Hummingbird pentru seo-isti si copywriteri

18 noiembrie 2013
Comentarii: 0
18 noiembrie 2013, Comentarii: 0

Google si-s serbat cea de-a 15-a aniversare, pe 27 septembrie, modificand capital algoritmii care stabilesc cum sunt afisate rezultatatele in cadrul motorului sau de cautare. Ansamblul de modificari aplicate algoritmilor s-a nascut sub forma “GoogleHummingbird”.

Poate ca multi dintre consumatorii celui mai mare motor de cautare din lume nu si-au dat seama de modificari, fie pentru ca acestea sunt implementate treptat, fie pentru ca nu exista schimbari vizibile la nivel de grafica iar rezultatele “par” sa fie aceleasi.Problema este ca  webmasterii, managerii online si chiar bloggerii sunt afectati de Google Hummingbird.

Google Hummingbird este mai greu de pacalit si ofera mai multa relevanta audientei

In esenta, cu fiecare update de algoritm, Google a incercat sa ofere mai multa relevanta audientei, sanctionand drastic pe cei care incercau sa pacaleasca motorul de cautare – pentru ca erau, si spun “erau”, foarte multi webmasteri care isi ridicau site-urile in pozitii fruntase cu diferite cuvinte cheie care nu aveau nicio relevanta fata de informatiile de pe site. Am spus “erau” pentru ca de-al lungul anilor Google s-a perfectionat in a identifica pe spammeri – datorita predecesorilor lui Hummingbird: Google Panda, Google Penguin etc.  Astfel, Hummingbird este un nou update care nu-si doreste doar sa ofere relevanta, sa sanctioneze pe seo-istii negri ai internetului, ci vrea sa ofere si mai mult suport pentru cautarile voice, sa ofere mai multa relevanta in cazul cautarilor lungi si sa inteleaga mai bine informatiile cerute de internauti.

Pentru a intelege mai bine Hummingbird, sa urmarim urmatorul exemplu. Iti doresti sa pleci in vacanta pe Valea Prahovei, insa ai nevoie de loc de joaca pentru copil si piscina pentru a te relaxa. Acum poti cauta “valea prahovei cu piscina si loc de joaca”, iar Google va returna rezultate relevante acestei intrebari. Desigur, acesta a fost un exemplu banal, Hummingbird reusind sa raspunda eficient multor intrebari ale utilizatorilor! Inca nu stim cat de repede va fi implementat acest nou algoritm la nivel global pentru ca, de regula, implementarile nu au loc instantaneu in toate tarile – acestea putand sa dureze pana la cateva luni. Cert este ca Google Hummingbird este pe drum. Asta, daca nu a si ajuns deja!

Care este impactul Google Hummingbird pentru seo-isti si copywriteri?

Cu fiecare update Google, cererea de prezentari text, copywriting si continut web optimizat este tot mai mare! Daca inainte puteai ridica in rezultate un site format din cateva poze si 2-3 pagini, astazi este nevoie de un suport text tot mai mare oferit audientei targetate. Daca nu oferi informatii, nu ajungi sus! De aici si celebra zicala Google “Content Is King”.

In toate aceste  conditii si argumente, cei care se ocupa de promovare seo vor fi nevoiti sa se concentreze mai mult asupra optimizarii seo on page, oferind continut de calitate, original si relevant, iar copywriterii sa se astepte la tot mai multe comenzi – pentru ca fara ei, un website nu ar reusi sa vanda niciodata si mai mult de atat, nu ar reusi sa fie placut in ochii lui Google – in conditiile in care Google promoveaza tot mai mult companiile care ofera servicii in copywriting.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *