Cunoaste si profita de avantajele Google Webmaster Tools

31 ianuarie 2012
Comentarii: 5
31 ianuarie 2012, Comentarii: 5

In blogging, de obicei, principala preocupare pe care o avem este sa ne facem cunoscuti, sa obtinem popularitate, aspiram la cat mai multe comentarii si dezbateri din cadrul subiectelor lansate si alese de noi, insa drumul spre succes este mare, si cu cat mai mare pare pentru blogger, cu atat mai greu, acesta, va ajunge la destinatie. Am subliniat cuvantul pare, deoarece este relativ, si in functie de perceptia care o are blogger-ul, sau web seo content writer-ul, asupra succesului, si sansele acestuia cresc sau se micsoreaza la fiecare zi din viata trecuta fara rezultate spontane.

Ei bine, rezultate rapide nu exista, succes rapid nu exista, bani castigati repede nu exista (excludem droguri, femei, jocuri noroc), motiv pentru care vreau sa prezint unealta lui Google numita acum: Google Webmaster Tools, si avantajele acesteia pentru tine, privind pe termen lung.

Dupa cum puteti vedea mai sus, am aplicat link pe Google Webmaster Tools, pentru a putea intra si vedea care e treaba, dar nu inainte de a citi acest articol care vrea sa dezvaluie fiecare avantaj si butonas din serviciul oferit de Google.
Pentru a putea beneficia de Google Webmaster Tools trebuie sa ai un cont Google sau Gmail.

Pagina principala Google Webmaster Tools vine ca un rezumat al celorlalte, mai precis: Interogarile de cautare (cuvintele cheie keywords la care raspunde site-ul tau in SERP), Erori de accesare crawlere (dificultatile robotilor Google in vederea indexarii blogului tau), Cuvinte cheie (cele folosite de site cat mai frecvent), Linkuri către site-ul tau (adresele celorlalte blog-uri care monteaza link spre tine), si Sitemaps (harta blogului tau).

Asa cum am spus, aceasta este prima pagina, care vine doar cu un rezumat al posibilitatilor, avantajelor, si poate dezavantajelor oferite de serviciul gratuit de la Google intitulat “Webmaster Tools”.

Mai departe, avem meniul din stanga – cateva pagini importante, fiecare cu functiile si avantajele sale:
Sitemaps – Este important sa generezi un sitemap (in format xml si html) pentru blog-ul tau daca doresti sa fii “vazut” si “bagat in seama” de Google. Din pagina Sitemaps directionezi motorul de cautare Google spre pagina exacta a fisierului xml. Daca nu stii sa generezi un sitemap, nu-ti fa griji, afli cu certitudine in viitoarele mele articole, iar daca nu ai rabdare, imi poti trimite mesaj.

A doua pagina din cadrul Google Webmaster Tools, se numeste Crawler Access, sau Accesarea cu crawlere – Orice blog, trebuie sa aiba in radacina, un fisier robots.txt care sa transmita motorului de cautare Google ce are voie sa acceseze, si ce nu are voie. Majoritatea host-urilor au in ftp diferite directoare precum cgi-bin, awstats, folosite de cPanel, insa care nu trebuie indexate de Google, motiv pentru care in robots.txt poti implementa o functie cu rol de restrictionare indexare pentru pagina respectiva.

Sitelinks sau sitelinkuri – Aici nu prea ai ce face, va trebui sa speri ca Google vrea sa genereze sub titluri pentru site-ul tau. Exemplu de sitelinks gasesti aici. Urmareste primul rezultat, subtitlurile de sub titlul principal se numesc sitelinks.
Change Of Address sau pe romaneste modificare de adresa – Daca vrei sa-ti schimbi numele de domeniu, dar sa ramai cu acelasi content pentru a evita duplicate content, va trebui sa raportezi manevra lui Google spunandu-i care este viitoarea destinatie.

Settings sau setari – Aici gasesti setari precum targetarea vizitatorilor, forma url-ului domeniului, si rata de accesare crawlere. Nu le consider prea importante, deci voi trece la urmatoarea setare din cadrul Google Webmaster Tools.
Interogari de cautare sau Search Queries – Aici vei obtine informatii privind pozitiile tale in cautarile Google pentru anumite cuvinte cheie (keywords) dar si o rata de afisare / click. Daca ai un blog despre motociclete Yamaha, vei putea vizualiza cate cautari s-au facut pentru Yamaha, cautari care au returnat rezultate spre site-ul tau, dar si rata de returnari rezultate / click, adica vizitatorii care au dat click pe rezultatul blogului tau.

Link-uri catre site-ul dvs sau pe englezeste links to your site – Mi se pare un avantaj mare sa stii care blog-uri posteaza link-uri spre tine, de unde vin link-urile, in ce numar exista, si spre cate pagini ale blogului tau online ajunge. Urmareste des aceasta functie Google Webmaster Tools.

Keywords sau cuvinte cheie – Aici nu numai ca vei observa cuvintele cheie atacate de site-ul tau, dar vei putea studia si densitatea (importanta) acestora un blog. Daca scrii despre motociclete Yahama si pozitia 1 este ocupata de Ferrari, inseamna ca ar trebui sa te gandesti bine ce fel de blog detii.

Link-uri interne sau internal links – Este important sa ai cat mai multe link-uri interne in site, dar si o structura corecta a link-urilor. Vizualizeaza care pagini din blog fac link spre alte pagini, la fel, din interiorul blogului, si incearca sa creezi cat mai multe.

Malware sau programe malware – Te ajuta sa monitorizezi siguranta blogului tau asupra cititorilor la care probabil tii foarte mult. Nu este greu sa fii atacat de lameri (hackeri fara scoala), si sa te alegi cu vreun virus care sa atace direct vizitatorii. Monitorizeaza siguranta si securitatea blog-ului de aici.

Erori la accesarea cu crawlere sau Crawl errors – Iti spune care pagini au existat si nu mai exista, sau spre care pagini ai pus link si de fapt nu exista. Foarte important de spus ca link-urile plasate spre pagini inexistente te pot afecta in SEO (search engine optimization)

Crawl stats sau in limba romana Statistici accesare cu crawlere – Aici vei monitoriza numarul de pagini accesate de robotii Google intr-o zi, cantitatea de date descarcata de acestia intr-un interval de 24 de ore, dar si timpul petrecut de crawleri pe blogul tau. Aceste date conteaza, iar daca observi o scadere dramatica a cifrelor, inseamna ca trebuie sa acorzi o imporanta sporita blogului (siteului) sau ai gresit cu ceva din punct de vedere SEO.

HTML suggestions sau Sugestii HTML – Aici trebuie sa fii atent(a), duplicate content-ul intern al link-urilor, titlurilor, va fi semnalizat, iar tu va trebui sa corectezi orice avertizare in aceasta sectiune Google Webmaster Tools.

Labs – Teste si aplicatii pentru utilizatorii Google Webmaster Tools, sau un mod de a mai afla cate ceva despre blogul, sau site-ul tau.

Ei bine, acestea sunt functiile implementate in unealta online oferita de Google, numita, Google Webmaster Tools. Cu acestea vei putea monitoriza site-ul, vei putea imbunatati performantele acestuia, spori viteza de reactie a motorului de cautare fata de fresh content-ul tau adaugat zilnic.

Daca mai cunosti si alte avantaje Google Webmaster Tools, sau vrei sa vii cu alte completari legate de serviciu, esti invitat sa comentezi mai jos in acest articol.

De asemenea, nu uita, mai jos te poti abona pentru a primit in email noile mele articole de calitate care le am in plan sa le scriu, aboneaza-te acum, datele tale sunt protejate.

5 responses on “Cunoaste si profita de avantajele Google Webmaster Tools

  1. Ciprian spune:

    foarte interesante articolele tale. felicitari!

  2. diana spune:

    buna tema

  3. Catalin spune:

    Foarte interesant articolul tau. Multumim frumos pentru sprijin

Lasă un răspuns către Ciprian Anulează răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *