Cum sa alegi un titlu potrivit pentru articole!

31 ianuarie 2012
Comentarii: 0
31 ianuarie 2012, Comentarii: 0

Se stie ca un articol de calitate scris pe o anumita tema isi face job-ul doar daca respecta o structura corecta, adica are un inceput, un body (continutul propriu-zis) si o incheiere care il determina pe cititor sa se implice comentand articolul (in cazul bloggerilor) sau iesind din pagina cu senzatia de “pus pe ganduri”.

Cunosc multi bloggeri si writeri profesionisti, multi dintre voi ma cititi chiar acum, si cu ocazia acestui material vreau sa trag un semnal de alarma tuturor asupra importantei titlului in toate articolele scrise, indiferent de nisa sau target.
Un titlu scris corect, creat corect, care are cuvintele potrivite in locul potrivit te poate ajuta pe doua flancuri:
Pentru motoarele de cautare, in special Google (SEO).

Pentru atentia de care ai nevoie din partea cititorilor tai.

Voi spune pe scurt de ce un titlu scris intr-o anumita forma te poate ajuta atat in fata lui Google dar si actiona ca un aspirator pentru atentia cititorilor tai.

Pentru motoarele de cautare, un titlu ales inteligent, cu toate cuvintele cheie potrivite, iti poate mari cu mult potentialul de cititori de care stii ca ai nevoie foarte mare. Spre exemplu, cand a fost lansat iPad-ul, foarte multi bloggeri au inceput sa scrie cate un articol despre acesta fie din pasiune si nevoia de a oferi ceva actualilor cititori, fie din cauza ca multa lume cauta informatii despre iPad iar ei avand un articol despre acesta ar fi putut castiga cateva vizite in plus din urma rezultatelor SERP (Search Engine Result Page). Evident, daca astazi afli ca maine se lanseaza iPad XO (exemplu banal) vei scrie articole seo despre acesta in ideea ca cel putin pe viitor lumea va cauta pe Google “iPad XO” iar tu vei castiga vizitatori (cititori). Problema este ca poti scrie si 20 de pagini despre iPad XO, insa cu un titlu gen “Un gadget care urmeaza sa se lanseze” s-ar putea sa nu atragi prea multi vizitatori din cauza ca acestia nu vor cauta pe Google cuvintele enumerate cand se vor gandi la iPad XO, iar mai tarziu, chiar daca obtii rezultate cat de cat favorabile s-ar putea sa nu li se para relevant titlul tau cu ce cauta si vor da click pe alte site-uri care au titluri in genul “iPad XO – Afla performantele lui, si vezi video!”.

Mereu, cand elaborezi titlul, mai ales unui review la un produs, incearca sa te gandesti la ce-ar scrie lumea pe Google din dorinta de a afla mai multe informatii. Daca nu ai incredere in fortele proprii, si vrei cifre exacte, consulta AdWords sau SemRush (tool keywords premium). Titlul articolelor, dar si structura link-urilor este deosebit de importanta in vederea obtinerii unor potentiali cititori fideli.

Al doilea motiv pentru care ai nevoie de titluri bine puse la punct, este captarea efectiva al atentiei potentialilor si actualilor cititori. Foarte multi se inregistreaza la newsletter-ul tau, si primesc mail zilnic cu principalele titluri lansate, iar daca un material sare in ochi sau pare interesant isi rezerva putin timp pentru citit. Daca articolul nu reprezinta interes pentru cititor, nu vad de ce acesta si-ar pierde 5 minute din viata pentru tine.

Pentru a capta atentia cititorilor trebuie in primul rand sa nu te grabesti cu titlul, poti sa-l scrii inainte de a elabora articolul, insa dupa ce este totul finalizat mai gandeste-te de 3 ori la ce-ar putea fi mai interesant si atractiv pentru publicul target.

Trage o privire de ansamblu asupra articolului care tocmai l-ai scris, si incearca “sa-l prezinti” in cateva cuvinte, obtinand in cele din urma un titlu “parfumat cu feromoni”. Termeni precum “Cum sa…” sau “Castiga” sau “Invata repede” sunt aur curat pentru bloggerii care scriu tutoriale, si nu trebuie decat sa te gandesti la ce-ar vrea altu ca tine interesat de subiect, dar care nu stie nimic legat de ce scrii.

Ei bine, legat de aceasta tema ar mai fi de spus enorm de multe, insa mereu ma chinui sa pastrez articolele pana in 700-800 de cuvinte pentru a nu deveni prea lungi si plictisitoare tie, motiv pentru care esti invitat direct sa lasi un comentariu, asta in eventualitatea unor completari pentru aceasta tema!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *