Crearea si promovarea unui site web

31 ianuarie 2012
Comentarii: 0
31 ianuarie 2012, Comentarii: 0

Pentru inceput vreau sa fac cateva precizari: In primul rand, acest articol se adreseaza tuturor managerilor care doresc sa se extinda, cu afacerea, in zona online –  articolul cuprinde informatii legate de crearea websitului si promovarea de care, ulterior, va avea nevoie.

O a doua precizare: solutiile pe care le propun nu implica costuri financiare si indiferent ca doresti un blog, site de prezentare sau magazin virtual, articolul se muleaza perfect pe nevoile tale – evident, aceste solutii gratuite nu ofera aceleasi rezultate pe care le poti obtine cu anumite resurse financiare. Astfel:

Pasul 1:

Alegerea unui domeniu + plan de gazduire web

Cea mai buna afacere sunt domeniile cu extensia .ro – pentru ca se platesc doar odata si se inregistreaza pe viata, pe numele tau. De altfel, domeniile .ro sunt considerate si cele mai eficiente din punct de vedere SEO – adica atrag mai multi vizitatorii prin intermediul motoarelor de cautare (Google, Yahoo etc).

Daca nu-ti permiti un domeniu .ro, poti alege extensia .com – se plateste anual, nu cere resurse financiare, de moment, la fel de mari si ofera rezultate foarte bune in motoarele de cautare. A se evita, mai ales pentru o afacere, domeniile cu extensiile net, org, info etc!

Hostingul poate reprezenta cea mai dificila alegere – pentru ca sunt foarte multe firme care ofera servicii de gazduire web, putine dintre acestea vand cu adevarat calitate. Prin calitate intelegem un uptime ridicat si viteza – sub nici o forma nu trebuie sa te concentrezi asupra caracteristicilor principale: spatiu, trafic etc.

Exista foarte multe firme care promit trafic si spatiu NELIMITAT, insa, practic vorbind, este imposibil, pentru oricine, sa ofere aceste caracteristici – pentru ca fiecare server are o limita de consum iar clientii care pot functiona pe un singur server pot fi mai multi sau mai putini – acestia impart practic niste resurse, in cazul unui plan de hosting shared, iar termenii si conditiile unei firme de gazduire web specifica clar faptul ca, in cazul unui consum mai mare resurse, contractul se poate rezilia – tragand linie, puteti ramane fara bani si hosting. Motive pentru care recomand o firma de gazduire web care ofera resurse limitate pe bani mai multi – aceast gen de firma isi va respecta intelegerea in cele mai multe cazuri.

Eu iti recomand http://mxhost.ro pentru ca lucrez cu ei, iar daca iti place cum se misca blogul meu inseamna ca acestia sunt alegerea potrivita si pentru tine!

Pasul 2:

Intelegerea unor principii si situatii

Inainte de a incepe efectiv treaba trebuie sa intelegi anumite principii si situatii pe baza carora functioneaza un website. Astfel, pe scurt, ideile pe care trebuie sa le cunosti sunt urmatoarele:

– Un website este format din script, design si baza de date.

– Partea de script contine functiile websitului (logarea, cautarea, intrarile in baza de date etc) si se identifica, de cele mai multe ori, in fisierele de tip .php.

– Partea de design reprezinta culorile si elementele grafice care ofera o identitate sitului tau – se identifica, de cele mai multe ori, in fisierele de tip css.

– Baza de date stocheaza toate informatiile sitului – de la articolele publicate pana la utilizatorii inregistrati pe site.

– Scriptul se copie pe server prin intermediul FTP – ai nevoie, practic, de un “my computer’ capabil sa se identifice cu serverul tau. Pentru FTP iti recomandam Filezilla – un client gratuit de FTP.

– Baza de date mysql poate fi creata din interiorul cPanel, aplicatie oferita de compania de gazduire web.

– Culorile si marimea elementelor (bara, campuri etc) se efectueaza din style.css

– Nu prea vei avea posibilitatea de a crea un site web personalizat si perfect mulat pe nevoile tale fara investitii financiare – deci daca alegi sa faci totul gratis nu trebuie sa te astepti la prea mari rezultate.

Pasul 3:

Crearea unui site web

In mod evident, crearea unui site web personalizat dupa nevoile tale poate fi posibila cu ajutorul unei firme de web design sau a unui freelancer care cunoaste php, html, js, css etc. Insa, asta nu inseamna ca tu, fara cunostiinte in web, nu poti construi o platforma decenta pe care sa-ti prezinti serviciile.

Eu recomand WordPress ca script pentru ca este cel mai flexibil si plin de posibilitati. Poti descarca WordPress, gratuit, de pe wordpress.org iar instalarea se face prin copierea si instalarea fisierelor pe server – pentru instalare urmari instructiunile cu care vine WordPress.

Odata instalat, ai la dispozitie un panoul de administrare impreuna cu o interfata adaptata pentru activitatea de blogger – pentru ca WordPress vine, in forma initiala, sub forma de blog.

Daca ai instalat scriptul mai ramane sa gasesti o interfata adaptata activitatii tale – fie ca vrei sa construiesti un magazin virtual sau simplu site de prezentare vei avea nevoie de un pachet grafic cunoscut sub numele de “tema’ – aceste teme pot fi descarcate si instalate gratis sau pe bani. Adevarul este ca recomand sa folosesti o tema premium – in primul rand pentru ca acestea nu au la fel de multe erori ca temele gratis, in al doilea rand pentru ca arata mult mai bine si este sunt mai prietenoase cu vizitatorii. Temele premium pot ajunge pana la 100 de dolari si se instaleaza cu usurinta din panoul de administrare.

Daca ai gasit si instalat o tema potrivita activitatii tale mai ramane doar sa faci ajustarile de final – pentru ca fiecare tema, mai ales gratis, are defectele sale – fie o bara mult prea lata, fie o culoare nepotrivita si asa mai departe. Din pacate, aceste ajustari le poate face un specialist css – ceea ce implica costuri financiare.

Pasul 4:

Setarea si configurarea sitului web

Daca, asa cum ti-am recomandat, folosesti WordPress, va trebui sa faci cateva setari inainte de a incepe sa-ti promovezi afacerea – in primul rand, ai nevoie de cateva elemente de securitate in plus fata de ce ofera WordPress, in starea initiala. Astfel, pentru a imbunatati securitatea sitului poti face urmatoarele:

  1. Blocarea accesului, din exterior, pentru anumite fisiere extrem de importante: wp-config.php si .htaccess. Aceasta manevra se face folosind urmatoarele linii de cod, in interiorul fisierului .htaccess.

<Files wp-config.php>

order allow,deny

deny from all

</Files>

<Files .htaccess>

order deny,allow

deny from all

</Files>

  1. Blocarea accesului la folderul wp-admin – Pentru ca autentificarea pe site, ca administrator, se face prin intermediul wp-admin, trebuie sa blochezi intregul folder care permite accesul la aceasta actiune – se poate bloca wp-admin cu ajutorul “Password Protect Directories” din interiorul cPanel.
  1. Alegerea unei parole puternice – In mod evident ai nevoie de o parola formata atat din cifre, simboluri cat si litere.
  1. Adaugarea unui firewall pentru WordPress – Recomand instalarea modulului “Wordpress Firewall” pentru o protectie mai buna impotriva hackerilor – acest modul are rolul de a bloca atacurile catre baza de date mysql si alte componente pe care cineva ar putea sa le exploateze.

Pasul 5:

Adaugarea modulelor SEO & Functionalitate

WordPress, in starea initiala, nu ofera prea multe elemente necesare optimizarii on-page – motiv pentru care iti recomand sa instalezi si folosesti urmatoarele module:

  1. All in One SEO Pack – Modul dedicat platformei WordPress care are rolul de a stabili corect titlurile, descrierile si cuvintele cheie pentru site si paginile din interior.  Pentru SEO On-Page, acest plugin (modul) este mai mult decat recomandat si eficient.
  1. Custom Contact Forms – Modul dedicat utilizatorilor de WordPress care are rolul de a crea si personaliza formularele de contact de care compania ta are nevoie. Acest modul iti permite sa personalizezi 100% designul si campurile de care formularul tau de contact are nevoie.
  1. Google Analyticator – Permite integrarea serviciului de contorizare a traficului, Google Analytics.
  1. Robots Meta – Un alt modul dedicat optimizarii SEO On-Page, are rolul de a adauga variabila “no-follow” pentru anumite componente din interiorul sitului. Uneori, cand linkurile sunt prea multe, sau exista pericol de continut dublu, este foarte important sa blochezi indexarea anumitor pagini, dupa care sa atribui variabila “no-follow” pentru linkurile care conduc catre acestea.
  1. WP No Category Base – Pentru un URL mai prietenos, in vederea unei optimizari on-page, exista acest modul care elimina, din structura linkurilor, variabila “/category”.

Pasul 6:

Adaugarea unui continut de calitate

Un site web fara informatii si continut de calitate nu are absolut nici o sansa pe internet – pentru ca, in primul rand, motoarele de cautare nu vor furniza audienta, iar in al doilea rand, vizitatorii nu vor fi transformati in clienti.

Un continut de calitate se caracterizeaza prin:

– Structurarea corecta a informatiilor.

– Continut text si / sau multimedia care sa ofere informatiile de care vizitatorii au nevoie vizavi de produse / servicii.

– Furnizarea de noutati si stiri care sa vizeze produsele / serviciile de care un potential client ar fi interesat.

– Prezentarea propriu-zisa a serviciilor / produselor pe care compania incearca sa le vanda.

Pe absolut toate planurile te pot ajuta eu! Pentru servicii copywriting ma poti contacta pe mine prin intermediul paginiicontact.

Pasul 7:

Promovarea sitului web (prin solutii gratuite)

Evident, daca nu ai buget alocat promovarii online, nici posibilitatile nu sunt prea numeroase – insa exista cateva modalitati prin care poti castiga adienta:

– Optimizare seo – Obtinerea de audienta prin intermediul motoarelor de cautare. Tin sa precizez ca optimizarea SEO este de doua tipuri: On-Page si Off-Page. Optimizarea On-Page consta in administrarea si furnizarea frecventa de informatii in interiorul sitului, iar optimizarea Off-Page consta in atragerea de linkuri externe catre pagina ta.

– Inscrierea pe siturile de anunturi – Sunt foarte multe situri de anunturi care ofera posibilitatea de a plasa, gratuit, anunturi impreuna cu link spre situl tau de prezentare.

– Publicarea de advertoriale sau comunicate de presa – Nu numai ca motoarele de cautare vad foarte bine aceasta modalitate de promovare gratis, insa, prin intermediul unui advertorial sau comunicat de presa, iti poti prezenta produsul / serviciul intr-o maniera persuasiva care sa atraga clienti noi.

– Activitate in social media –Romania are peste 4 milioane de utilizatori de Facebook. Evident, nu ai cum sa-i castigi pe toti, insa nisa in care lucrezi starneste sigur interesul a macar 1-2% din toti acestia – motiv pentru care iti recomand o activitate dedicata social media.

Evident, de la crearea pana la promovarea unui site ar fi mult mai multe de spus, insa am incercat sa fiu pe cat mai scurt si obiectiv posibil – pentru intrebari sau comentarii ai la dispozitie sectiunea de mai jos!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *