Crearea si administrarea unui blog pentru companii

9 martie 2012
Comentarii: 0
9 martie 2012, Comentarii: 0

Blogul a fost, este si va ramane un instrument fiabil de comunicare. Pornind de la aceasta idee, plus nevoia de comunicare a companiilor, atat cu potentialii consumatori cat si cu actualii clienti, m-am gandit sa redactez un articol in care sa vorbesc despre cum trebuie creata sectiunea de blog, de ce si cum se poate administra pe termen lung, in vederea unei productivitati sporite. Asadar:

 

  1. Alegerea unei echipe de scriitori

 

Primul pas in crearea si administrarea unui blog pentru compania dvs. este alegerea oamenilor care se vor ocupa strict de aceasta zona. Este important de cunoscut daca echipa de scriitori, sau scriitorul (daca este doar unul), sunt specializati pe nisa dvs: trebuie sa stiti daca este important ca acestia sa cunoasca sau nu aspecte tehnice, pentru ca, in multe situatii, scriitorii online se pot documenta destul de usor. Nu este greu sa scrii un material despre cum sa-ti albesti dintii fara sa fii medic stomatolog sau sa ai vreo legatura cu dintii – doar exista Google!

Atunci cand alegeti o echipa de scriitori online trebuie sa fiti atent si la lucrarile lor anterioare – au acestia experienta, au mai lucrat sau lucreaza pentru alte companii ? Este important ca un copywriter (scriitor) sa scrie simplu, aerisit si pe intelesul tuturor – doar asa, mesajul pe care compania dvs. doreste sa-l transmita va ajunge clar si repede la consumatori.

 

  1. Stabilirea unor reguli pe baza carora sa functioneze blogul

 

Pe blogul unei companii nu trebuie publicate informatii irelevante, asa cum mai procedeaza deseori bloggerii cu blogurile personale. De aceea, inca de la inceput, se stabilesc categoriile de teme prezente pe blog. Spre exemplu, o companie de gazduire web ar putea scrie din hosting (documentatie), seo (ar fi o informatie utila, mai ales pentru clienti), dar si alte probleme cu care de obicei se intalnesc cei de la tehnic. Este mai simplu sa conduci clientul catre un articol care explica modul cum se rezolva problema decat sa repeti aceleasi treburi mereu. Mai trebuie clarificat, de la inceput, tipul de adresare. La forma impersonala (dvs), sau personala (tu). De obicei, atunci cand vorbim de o afacere foarte mare, cu o expunere uriasa si o concurenta agresiva, se stabilesc reguli clare de comunicare corporatista, insa o companie micuta care vrea sa intre mai usor pe aceeasi lungime de unda cu cititorul se poate adresa si personal.

 

Frecventa publicarii articolelor reprezinta o alta tema de brainstorming inainte de lansarea sau re-lansarea sectiunii de blog. Este nevoie zilnic de articole ? Oare vreo doua pe saptamana ajung ? Acestea se discuta cu scriitorul online la care ati apelat.

 

Care sunt avantajele unui blog?

 

Blogurile poate nu sunt o afacere, vorbind la modul general, insa pentru companii reprezinta un instrument extrem de puternic, cu mai multe roluri:

 

  • Interactiunea permanenta cu actualii clienti – Se spune ca este mai greu sa pastrezi decat sa castigi alti clienti.

 

  • Castigarea de noi clienti – Absolut toate informatiile publicate pe site vor genera audienta prin intermediul motoarelor de cautare. De altfel, Google incurajeaza extrem de tare publicarea frecventa de articole originale si unice.

 

  • Reducerea costurilor pentru asistenta – Asa cum am spus si mai sus, este mai usor sa indrumi utilizatorul catre un articol de pe site decat sa repeti aceeasi treaba de fiecare data.

 

  • Castigarea unei reputatii mai bune – Dupa fiecare articol, in sectiunea de comentarii, cititorii comenteaza si interactioneaza cu brandul. Acest fapt este extrem de benefic pentru o o companie cu profesionisti gata sa asigure suportul tehnic necesar.

 

Avantajele unui blog, pe scurt, fara sa intram in detalii, ar fi cele de mai sus. Oricand aveti nevoie de un scriitor care sa se ocupe de blogul companiei dvs. puteti apela, cu incredere, la mine. De altfel, puteti consulta pagina de servicii sau pagina cu portofoliu – asta pentru a va face o imagine despre mine si ceea ce ofer!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *