Ce este Google Semantic Search? Afla cum te va afecta!

8 aprilie 2012
Comentarii: 0
8 aprilie 2012, Comentarii: 0

In ultima vreme Google a introdus o serie de modificari in cadrul rezultatelor oferite prin intermediul motorului de cautare – aici amintim de Google Panda, pachetul de modificari de algoritm care are drept scop furnizarea de rezultate mai relevante si de calitate, penalizand, mai mult sau mai putin, websiteurile care, spre exemplu, copie continut, ataca vizitatorii cu prea multe reclame sau nu ofera continut unic frecvent. Judecand dupa schimbarile din ultima vreme, Google vrea ca utilizatorii sai sa gaseasca mai usor informatiile, iar in acelasi timp, sa ingreuneze sarcina unui publisher care isi doreste o expunere cat mai mare in rezultatele motorului de cautare.

Google Semantic Search este o alta imbunatatire de algoritm. Ce presupune?

Folosind inteligenta artificiala, motorul de cautare Google, cu ajutorul update-ului “Semantic Search”, va reusi sa priveasca, mai profund, cuvintele-cheie, ba chiar va reusi sa le inteleaga. Spre exemplu, daca acum Google ofera rezultate in functie de text si cuvinte-cheie, in viitor, acesta va reusi sa inteleaga ce inseamna cu adevarat cuvintele-cheie respective si, in cadrul unui text, sa faca legatura dintre cuvinte. Pentru a intelege mai bine, sa luam drept exemplu cuvantul-cheie “Jaguar”. Acest cuvant are doua sensuri: se poate referi la marca de masini Jaguar, sau felina specifica pentru continentul american. Ei bine, cu ajutorul conceptului “Semantic Search”, Google va reusi sa deosebeasca, in functie de celelalte cuvinte din interiorul unui text, daca pe o pagina se vorbeste despre marca de masini, sau despre animalul respectiv.

O alta caracteristica “Semantic Search” o reprezinta capacitatea motorului de cautare de a raspunde utilizatorului la diferite intrebari, direct in SERP (Search Engine Result Page). Cu ajutorul unei baze de date uriase, Google va putea raspunde la intrebarile intalnite des, direct in pagina cu rezultate. (Exemplu aici).

Pe cine afecteaza Google semantic search?

Unii sunt de parere ca Google incearca sa se detaseze din ce in ce mai mult de publisheri (cei care ofera realmente informatii prin intermediul paginilor web), pentru a atrage mai multa audienta de partea sa si pentru a scoate mai multi bani din publicitate – fapt care ar putea fi confirmat si de sistemul de raspunsuri afisate in cadrul SERP. Daca intr-adevar acesta este trendul, in viitor Google ar putea incerca sa livreze de unul singur din ce in ce mai multe informatii, nemaiavand nevoie de publisheri. Astfel, si-ar maximiza enorm profiturile, iar publisherii ar avea de pierdut.

Pentru companiile SEO, Semantic Search reprezinta o bataie de cap in plus. Pentru ca promovarea stricta pe anumite cuvinte-cheie nu va mai fi suficienta – acestea vor trebui sa studieze mai profund cuvintele-cheie, punand accent pe cuvintele relative, contextuale.

Google Semantic Search va fi implementat partial in cateva luni, dar pentru o integrare completa, care sa dea rezultate maxime, ar putea fi nevoie de cativa ani.

Care crezi ca sunt alte efecte ale Google Semantic Search? Utilizatorii de internet vor primi informatii mai de calitate cu ajutorul acestei initiative? Astept parerea ta!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *